چشم انداز: مهارت آموزی در تمامی سنین، مأموریت: توسعه اشتغال و کارآفرینی

شرایط درآمد دلاری فریلنسرها در ایران


در این بخش به معرفی خدمات فریلنس لند جهت کسب درآمد دلاری و در سطح بین المللی پرداخته می شود. فریلنس لند شرایطی را برای متخصصان و مدرسان فراهم می کند که بتوانند محصول آموزشی خودشان را تولید کرده و به فروش برسانند که در ادامه چالش های سر راه در این قضیه توضیح داده می شود.
بدلیل تحریم کشورمان در سایت های فریلنسری، امکان وریفای اکانت (ثبت نام) فردی که در ایران زندگی می کند در این سایت ها وجود ندارد. دلیل آن هم از حوصله بحث و حیطه کاری سایت خارج است و همه به آن واقف هستیم.

اما با پاسپورت ایران (بعضا) مشکلی ندارند و می توان با اثبات اقامت از کشوری دیگر و با پاسپورت ایرانی، اقدام به ثبت نام و ویفای اکانت در این سایتها را انجام داد. در این بین، موسسات مختلفی اقدام به مدرک سازی مشخصات هویتی افراد فریلنسر کرده اند و تا حدودی سعی در رفع این مشکل کرده اند گرچه به نوعی دیگر هنوز وجود دارد و در ادامه این مقاله به آن اشاره می شود. پس اینطور که مشخص است کسب درآمد دلاری آنچنان هم ساده و دم دستی نیست و علاوه بر این مسائل، مواردی از قبیل نقد کردن درآمد و ایجاد حساب بانکی بین المللی نیز از دیگر مشکلات بر سر راه فریلنسرها می باشد. 

مدرک سازی نیز دردسرهای خاص خودش را دارد. روز به روز، احراز هویت فریلنسرها در این نوع سایت ها سخت تر شده و پیگیری ها از طرف این سایت ها بیشتر و دقیق تر انجام می شود.